Köpeklerde uyuz herkesin bildiği ve sıkça karşılaşabilinen bir durumdur. Yıllardır köpek sahibi olanlar bu durumu artık kolaylıkla fark etmektedir çünkü var olan durumdan farklı bir duruma geçiş yapılmıştır. Can dostlarımızın sağlığı ve rahatı için bu durum gözden kaçmamalıdır. Gelin hep beraber köpeklerde uyuz belirtisi gösteren bazı belirtileri tek tek inceleyelim:

• Deri üzerinde kızarıklık
  • Tüy Dökülmesi
  • Deride kepeklenme, kabuklanma ve yaralar
  • Başta eklem bölgesi olmak üzere şiddetli kaşınmalar
  • Kötü kokulu deri
  • Tüylerde ve derinin renginde matlaşma

Bu gibi durumlarla karşılaşıyorsanız veteriner hekiminize danışmanız gerekli. Caka Veteriner Kliniği bu ve buna benzer tüm sorunlarınızda sizin yanında. Hemen bizimle iletişime geçebilir, kediniz veya köpeğiniz için en iyi hizmeti aldığınızdan emin olabilirsiniz.

Köpeklerde Uyuz Tedavisi

Belirtilen belirtilerden birkaç tanesi evcil hayvanınızda görünüyor ise dermatoloji alanında hizmet veren veterinerlerden muayene olmanızda fayda vardır. Tedavi süreci veterinerlerin dışında sizlerin sayesinde daha hızlı bir şekilde gerçekleşebileceğini unutmayın. Uyuz hastalığı ne kadar hızlı fark edilir ve tedavi başlanırsa, evcil hayvanlarınızda oluşabilecek hasarlar o kadar azalmaktadır.

Uyuz hastalığı birden fazla noktaya hızlı bir şekilde bulaşabilmektedir. Bu durumda sizin uyuz hastalığından hızlı davranmanız gerekebilir. Akşam saatlerinde bile farkedilmiş olursa hemen bir 7/24 veterinere başvurmanızı önermekteyiz. Böylece evcil hayvanınız uyuzdan çok daha hızlı bir şekilde kurtulabilecektir.

Uyuz hastalığı teşhisi koyulduğu ve uyuz hastalığı için ilaç yazıldığı andan itibaren tedavi başlamaktadır. Tedavi süreci boyunca ilaçlar düzenli şekilde verilirse ve bakımları düzenli şekilde yapılırsa, evcil hayvanınız çok hızlı bir şekilde eski haline geri dönecektir.