Kedi sahiplerinin zaman zaman yaşadıkları ilginç durumlardan biri de kedi ağlaması olarak tanımlanan durumdur. Kedilerin çeşitli birçok nedene bağlı olarak ağlama benzeri bir ses çıkarmaları ve üzülüyormuş gibi görünmeleri mümkündür.

Kedi ağlaması olarak tanımlanan durumun nedenleri ise şunlar olabilir:

• Karnı acıktığında, tuvaleti olduğunda ya da dikkat çekmek istediklerinde ihtiyaçlarını iletmek için,
  • Hastalık veya rahatsızlık yaşadıkları durumlarda,
  • Özellikle kızgınlık döneminde üre davranışı olarak,
  • Kendisine karşı bir tehdit ya da yabancı tehlikeler sezdiğinde vb.

Kedilerin yaygın olarak ağlamaya benzer bir davranışta bulunmalarının temel sebebi çiftleşme döneminde olmasıdır. Genelde kısırlaştırılmamış kediler çiftleşme döneminde çok agresif olabilirler. Buna ek olarak farklı ve ağlama benzeri sesler çıkarabilirler.

Kedi Ağlaması Ne Anlama Gelir?

Kedilerin ağlamasının birçok nedeni bulunmaktadır. Bu nedenler arasında ilk sırada ihtiyaçların iletilmesi yer almaktadır. Diğer yandan yavru kedilerde görülen ağlama benzeri sesler aslında annelerine seslerini duyurmaktır. Henüz tam olarak miyavlayamayan bu kediler annelerine ‘’buradayım’’ demek ve ihtiyaçlarını iletmek için ağlama benzeri sesler çıkarabilirler.

Yavru kediler neden ağlar sorusuna birçok farklı yanıt vermek mümkündür. Ancak bazı durumlarda yetişkin kedilerde de bu davranışlar görülmektedir. Kedilerin ağlamasının birçok nedeni olabilir. Acı ve ağrı hissetmeleri de bunlardan biridir. Kedi ağlamasının diğer yaygın bir sebebi ise çiftleşme isteğinden kaynaklanmaktadır.

kediler-aglar-mi

Kediler Gözyaşı Döker Mi?

Sanıldığının aksine kediler insanlar gibi ağlamaz ya da gözyaşı dökmezler. Kedilerin eğer gözlerinde sulanma ve gözyaşı görülüyorsa bu durum genelde bir rahatsızlığa işaret eder. Genelde kedi göz iltihabı gibi sorunlar gözyaşı ve sulanmaya neden olabilir. Göz enfeksiyonları, gözyaşı kanalı tıkanıklığı, alerjiler, yabancı cisimler, konjonktivit, glokom gibi rahatsızlıklar kedilerin gözyaşı benzeri belirtiler göstermesine neden olmaktadır. Kedi ağlaması olarak ifade edilen durum genelde bu tür rahatsızlıklara dayanmaktadır.

Eğer kediniz sürekli olarak gözyaşı döküyor ve gözlerinde kızarıklık, sulanma ve akıntı benzeri durumlar görülüyorsa bu durumda bir veteriner hekime danışılması gerekecektir. Kedinizde bu sorunu tespit ettiğiniz takdirde vakit kaybetmeden 7/24 veteriner kliniğinden randevu alabilirsiniz. Kediler neden ağlar gibi ses çıkarır sorusunun yanıtı da yine bu tür etkenlere göre değerlendirilebilir.

kediler-neden-aglar

Kediler Üzülüp Ağlar Mı?

Kediler her ne kadar vurdumduymaz hayvanlar olarak bilinse de sahipleri ile yakın bağlar kurmaktadır. Duygularını birçok farklı şekilde ifade ederler. Her ne kadar kediler üzülüp ağlama refleksi gösteren canlılar olmasa da tüm canlılar gibi onların da duygulara sahip olabileceği unutulmamalıdır. Genelde kedilerin ağlama benzeri bir davranışta bulunmaları ya belirli bir ihtiyaçlarını karşılamak için ya da hastalık nedeniyle olmaktadır.

Gece kedi ağlaması şikayetlerinin artması ve diğer unsurların ortaya çıkması halinde kedinizin ne tür ihtiyaçları olabileceğini incelemeniz önerilmektedir. Kedinizin birçok farklı nedene bağlı olarak ağlama benzeri davranış göstermesi mümkündür. Ancak kediler doğrudan insanlar gibi duygusal olarak üzülüp ağlamazlar.

Kedilerin Ağladığı Nasıl Anlaşılır?

Kedilerin ağlama benzeri bir durum yaşamalarında birçok unsur etkilidir. Kedi ağlama sesi birçok farklı şekilde algılanabilir. Yavru kediler genelde annelerinden ihtiyaçlarını isterken bu sesleri çıkarmaktadır. Büyük kediler ise genelde çiftleşme döneminde ya da karınlarının acıkması veya diğer ihtiyaçlarını ifade etmek için bu sesleri çıkarmaktadır.

Kedi ağlaması olarak ifade edilen durumun en temel belirtisi kedinin normalden farklı sesler çıkarmasıdır. Bu sesler farklı yapıda olabilir. Ağlamaya ve inlemeye benzer bir ses ya da çok sık acıklı acıklı miyavlama şeklinde olabilir. Kedi ağlaması durumu olarak ifade edilen birçok farklı durum bulunmaktadır. Bu nedenle kedinizin neden bu sesleri çıkardığını tespit etmeniz önerilmektedir.