Kedilerimizi en sevimli kılan özellikleri miyavlamaları seslerinin kısılması sonucu bazen kesilebilir ya da daha cılız çıkabilir.

Peki kedilerimizde değişikliği durumunda hemen fark ettiğimiz bu olay neden oluyor? Genellikle aklımıza hep en kötüsü gelir ama kendimizi korkutmadan, daha masum etkenlerden de gerçekleşebileceği durumunu değerlendirmeliyiz. Öncelikle düşünmeniz gereken kedinizin soğuk bir şeyler tüketmiş veya soğuk havaya maruz kalması sonucu üşütmesinden kaynaklanabilir.

Bu ihtimaller doğrultusunda önlemlerinizi bu duruma yönelik almalısınız. Başka bir durum da kedinizin enfeksiyon kapmış olması, geçirdiği bir ameliyat veya strese bağlı gerçekleşebileceği gerçeğidir. Aynı zamanda onları rahatsız edecek dış sesler de bir seçenektir fazla yüksek sese karşı savunma refleksi olarak mırlamaları veya tıslamaları da ses tellerine zarar verebilir ve sonucunda kısılma meydana gelir.

kedilerin-sesi-neden-kisilir

Kedilerinizde Ses Kısılması Belirtileri:

• Yutkunmada güçlük çekmeleri
  • Gürültülü solunum
  • İştah Kaybı
  • Ağız Kokusu
  • Vokal Değişiklikler
  • Üst veya alt solunum yolu enfeksiyonu

kedilerin-sesi-neden-kisilir

Kedilerde Ses Kısılması Olayı Uzun Süreli Olursa Ne yapılmalıdır?

Kedilerinizde ses kısılması olayı kısa süreli olduğunda kendiliğinden veya tedaviyle geçer ve büyük bir sorun çıkarmaz. Fakat kedilerde de insanlarda olduğu gibi belirli bir gün sayısını geçtiğinde korkulması gereken bir durum oluşturur.

Kedinizin sesinin kısılması, ona zarar verecek bir şey yuttuğunda veya soluduğunda ortaya çıkabileceğinin yanı sıra üst solunum yolu enfeksiyonu gibi rahatsızlıklarında da görülebilir. Bu durum tahmininizden uzun sürdüğünde veterinerinize danışmalısınız.

Veterinerinizin sorunu belirledikten sonra uygulayacağı tedaviyi olması gerektiği gibi aksatmadan uygulatmalısınız. Kedi ultrasonu çekerek sonuçlarınız hızlı bir şekilde çıkabilir. Aksi takdirde kedinizin uzun süreli rahatsızlık durumu yaşamasına yol açabilirsiniz.

kedilerin-sesi-neden-kisilir

Evde Kedinize Bakım Sağlamak:

Kedinizin yeterince su içememesi ve sıcak alanda bunalması da sesinin kısılmasına sebep olabilir. Kedinizin sesi kısıldığında evde yapabileceğiniz yöntemler de bulunmaktadır. Kedinizin ılık ve taze su içmesini sağlamanız da bunlardan birisidir.

Kedilerinize bu durum dışında da taze içme suyu vermelisiniz, genel olarak sağlığı için de önemli bir detaydır. Kedinize besleyici yiyecekler vermeniz, beslenmesine dikkat etmeniz de rahatsızlığının iyileşme sürecini hızlandıracaktır.

Kedilerin Ses Kısıklığı Nasıl Geçer?

• Veterinerinize başvurmalısınız.
  • Aşırı soğuk ve sıcak içecekler vermekten kaçınmanız gerekmektedir.
  • Kedinizi yıkıyorsanız, yıkama sonrası kendi kurumasını beklemeden siz kurutmalısınız.
  • Veterinerinizin uygun gördüğü tedaviyi aksatmadan düzenli bir şekilde uygulamalısınız.
  • Baharat kedilerinizin boğazını tahriş edebilir, bu durumu mama seçerken göz önünde bulundurmalısınız.
  • Veteriner kontrolü sonrası kedinizde viral bir hastalık olduğunu anlarsanız, kedinizin aşılarını yaptırmalısınız.

Veteriner 7/24 hizmetimiz ile evcil hayvanınıza zaman fark etmeksizin yardımcı olabiliriz. Maslak ilçesinde bulunan 7/24 veteriner kliniğimizde sizlere hizmet sunmaktan ve evcil hayvanınıza yardım etmekten mutluluk duyarız.