Kedilerde göz iltihabı görülmesinin birçok farklı nedeni olabilir. Hafif vakalarda evde tedaviler uygulanırken daha ileri seviyede sorunların gözetim altında olmasında yarar vardır. Kedi göz iltihabı sorunu erken teşhis edilip tedaviye başlanmadığında ciddi sağlık sorunlarının ortaya çıkması mümkündür.

Kedilerde göz iltihabının birçok nedeni olabiliyor. Ciddi ve sürekli durumlarda ise mutlaka bir veteriner hekime başvurulması gerekecektir. Kedilerin göz iltihabını evde tedavi etmek için bazı doğal yöntemler olsa da veteriner hekim önerileri şarttır. Göz iltihabı belirtilerinin ortaya çıkmasının ardından en kısa sürede işlem yapılması gerekecektir.

Kedi Göz Akıntısı

Kedi göz akıntısı, kedilerde göz iltihabının en temel belirtileri arasında yer alabilir. Bu nedenle ortaya çıkan bu tip belirtileri doğru tanımak ve hızlı bir şekilde tedaviye yönelik işlem yapmak önemlidir. Kediler için göz iltihabı ilacı kullanılmadan önce mutlaka doğru teşhis gerekecektir.

Kedilerde göz akıntısı ve göz iltihabının başlıca belirtileri ise şunlardır:

• Göz çevresinde artan kızarıklık,
  • Göz bölgesinde şişlik,
  • Gözleri kapalı tutma eğilimi içinde olma,
  • Göz kapaklarını sık kapatıp açma,
  • Gözlerini ovalama isteğinde artış,
  • Gözleri eşyalara sürtme,
  • Gözlerde aşırı sulanma,
  • Beyaz ve sarı renkte göz akıntılarının görülmesi vb.

Bu belirtilerin biri ya da bir kaçının ortaya çıkmasının ardından en kısa sürede çözüm arayışı içine girilmesi gerekiyor. Kedilerde göz iltihabının ciddi sonuçları olabileceği unutulmamalıdır.

kedi-goz-iltihabi

Kediler İçin Göz Damlası

Kedilerde eğer göz iltihabı varlığı teşhis edilmişse bu durumda en kısa sürede uygun tedavi yöntemlerine başvurulması gerekiyor. Bu kapsamda kedi göz iltihabı damlası kullanımı ilk akla gelen yöntemdir. Kediler için göz damlası kullanmadan önce mutlaka uzman bir veteriner hekim önerisi alınması gerekiyor. Bu damlalar genelde göz iltihabını hafifletmeye ve enfeksiyonun kontrol altına alınmasına yardımcı olmaktadır. Kedi göz iltihabı oluşumu sonrasında tercih edilecek ilaçların mevcut hastalığa uygun olması şarttır.

Kediler için kullanılacak ilcaların veteriner gözetiminde olması önemlidir. Yavru kedi göz iltihabı damla ve ilaçları ile yetişkin kediler için kullanılacak ilaçlar da birbirinden farklı olabilir. Bu nedenle dikkatli olunması gerekiyor.

Kedi Göz İltihabı Kör Eder Mi?

Canlılarda iltihap sorunlarının tümü tehlikeli boyutlara ulaşabilir. Kediler için de durum farklı değildir. Göz iltihabı sadece kediler için değil, diğer tüm canlılar için önemli bir sağlık sorunu olarak değerlendirilebilir. Eğer göz iltihabı ciddi seviyelere ulaşmış ve doğru şekilde tedavi edilmemişse bu durumda körlük gibi sorunlara yol açabilir.

Kedinizin yaşam kalitesini korumak, sağlıklı olmasını sağlamak ve iltihaptan kaynaklanan ciddi sağlık sorunları yaşamasını önlemek için en kısa sürede uygun tedavilere başvurulması gerekecektir. Erken teşhis ve tedavi kedinizin sağlığı için önemlidir. Kediler için göz damlası eczane veya veteriner kliniklerinde uzman veteriner hekim önerisiyle temin edilmelidir. Bu nedenle göz iltihabı şüphesi olan kedinizin bir veteriner hekime göstermeniz de yarar vardır.

Göz iltihabı ile ilgili kuşkularınız olduğu takdirde, herhangi bir saat içerisinde 7/24 veteriner kliniğine sorun için danışabilirsiniz.

goz-iltihabi

Kedi Göz İltihabı Kendiliğinden Geçer Mi?

Göz iltihabı kendiliğinden geçen bir durum olmasa da bazı durumlarda geçtiği de görülebilir. Ancak çoğu zaman bu sağlık sorunu için tedavi gerekir. Evde uygulanacak temizlik ve bakım önlemleri ve uygun ilaç kullanımı kısa sürede iltihabın geçmesini sağlayacaktır.

Evde uygulanacak basit yöntemler semptomların azalmasını sağlasa da devam eden göz iltihabı belirtilerinin mutlaka ilaçlar ile tedavi edilmesi gerekiyor. Kedi göz iltihabı sorusuna çözüm için veteriner önerisi ile damlalar kullanılabilir. Her kedi için süreç farklıdır. Bu nedenle iltihabın kendiliğinden geçmesi beklenmeden tedavi sürecine geçilmelidir.