Mantar hastalığı, mantarların deri yüzeyinde bulunan ölü keratin hücrelerini enfekte etmesi ile ortaya çıkan bir rahatsızlıktır. Köpeklerde mantar ise insanlarda ve diğer birçok canlıda olduğu gibi benzer nedenlere bağlı olarak ve benzer nedenlerle ortaya çıkmaktadır. Köpeklerde mantar enfeksiyonu, çeşitli mantar türleri tarafından neden olabilir.

Köpeklerde mantar oluşumu diğer köpeklerden ve hayvanlardan veya hayvanlardan insanlara da bulaşabilen bir hastalıktır. Mantar belirtilerinin ortaya çıkmasının hemen ardından veteriner hekime başvurulması şarttır. Köpeklerde mantar mutlaka tedavi edilmesi gereken bir hastalıktır.

Köpeklerde Mantar Neden Olur?

Köpeklerde mantar oluşmasına neden olan birçok farklı unsur bulunmaktadır. Köpekler başta olmak üzere tüm evcil hayvanlarda da mantar bu sebeplere bağlı olarak ortaya çıkabilmektedir. Genelde yavru ve genç yaştaki köpeklerde mantar çok daha sık oluşmaktadır. Köpeklerde mantar tedavisinde doğal yöntemler denemeden önce mantara neden olan unsurların doğru belirlenmesi ve veteriner hekim kontrolleri önemlidir.

Köpeklerde mantar oluşmasına neden olan başlıca unsurlar ise kısaca şunlardır:

• Microsporum canis,
  • Microsporum gypseum,
  • Trichophyton mentagrophytes,
  • Enfekte olan diğer hayvanlar, toprak ya da mantar sporları içeren ortamlar ile temas,
  • Köpeğin zayıf bağışıklık sistemine sahip olması vb.

Mantar belirtileri tespit edilen köpekler için en kısa sürede tedavi edici yöntemlere başvurulması gerekiyor. Bu yöntemler arasında ise hastalığın temel nedenine göre doğru çözümler uygulanmalıdır.

kopeklerde-mantar-tedavisi

Köpeklerde Mantar Belirtileri

Köpeklerde mantar hastalığına neden olan birçok faktör bulunuyor. Bu faktörlere göre belirtileri de farklılık gösterebilmektedir. Köpekte mantar belirtileri arasında kısaca şunlar ilk sırada sayılabilir:

• Köpeğin mantar ve hassasiyet oluşan bölgeyi sürekli yalama refleksi göstermesi,
  • Cilt üzerinde oluşan kabuklanma, kızarıklık, pullama ve diğer lezyonlar,
  • Enfekte olan bölgede tüy dökme,
  • Mantar oluşan bölgede şişlik ve hassasiyet,
  • Mantar ile oluşan yaralar,
  • Deriden kötü bir koku yayılması,
  • Köpeğin daha depresif ve agresif olması vb.

Köpeklerde mantar oluşumu çeşitli nedenlere bağlıdır. Bu nedenlere göre mantar belirtilerinden biri ya da birden fazlası birlikte görülebilir. Köpeğinizin yaşam kalitesini çok ciddi ölçüde azaltacağı için mantar tedavilerine nen kısa süre içinde başvurulması gerekmektedir.

Köpeklerde Mantar Tedavisi

Mantar hastalığına yakalanan köpekler için tedavi yöntemleri de belirtilere ve hastalığın derecisine göre belirlenmektedir. Köpeğin genel sağlık durumu da yine mantar tedavisi yapılabilmesi için dikkate alınan temel unsurlar arasında bulunmaktadır. Köpeklerde mantar tedavisi veteriner hekim müdahalesi gerektiren bir durumdur.

Köpeklerde mantar tedavisinde kullanılan ilaçlar ve mantar tedavisi için uygulanacak yöntemlerden bazıları kısaca şunlardır:

• Antifungal ilaçların kullanımı,
  • Temizlik ve bakım,
  • Çevresel etkenlerin dezenfekte edilmesi ve hijyen,
  • Bağışıklık sistemini güçlendirecek uygulamalara başvurulması vb.

Köpeklerde mantar tedavisi için birçok farklı yönteme başvurulmaktadır. Mantar tedavilerinde erken teşhis ve doğru tedavi önemlidir. Köpeğinizin sağlıklı bir yaşam sürmesi için ilk olarak yaşam alanında ve temas ettiği ortamlarda hijyen koşullarının sağlanması gerekecektir.

kopeklerde-mantar-neden-olur

Köpeğimdeki Mantar Nasıl Geçer?

Köpeklerde mantarın geçmesi için öncelikle veteriner muayenesi sonrasında tavsiye edilen antifungal ilaçların düzenli olarak kullanılması gerekiyor. Mantar tedavisinde önemli bir diğer unsur ise enfekte olan bölgenin düzenli temizlenmesi ve bakımıdır.

Köpeğin yaşadığı ortamın da temizlenmesi ve mümkünse baştan aşağı dezenfekte edilmesi şarttır. Köpeklerde mantar tedavisi evde kendi başınıza yapabileceğiniz bir tedavi değildir. Mutlaka veteriner hekim uzmanlığına başvurulması gerekiyor.

Köpeğin genel sağlığının korunması ve köpeklerde mantar şikayetlerinin ortaya çıkmaması için mutlaka önceden aşılarının yapılmış olması ve bakım koşullarının da hijyenik ve temiz olması gerekiyor. Aşılarını 7/24 veteriner klinikleri sayesinde istediğiniz zaman yapabileceğinizi unutmayın.