Kediler doğaları gereğinde bağımsız yaşayan hayvanlardır. Bu durum kediler arasında sınır kavgalarına yol açabilmektedir. Beslenme alanları, barınma alanları, üreme alanları gibi kaynak olarak gördükleri yerler için kimi zamana kediler kavga edebilmektedir. Hormonlar, bölge koruma içgüdüsü ve kıskançlık gibi durumlar kedilerimizin kavga etmelerine sebep olabilmektedir. Sokaktaki kedilerin veya evinizdeki kedinin kavga etmesinin temel nedenleri bunlardır. Bu tarz kavgaları yok edemeyiz ama minimuma düşürmemiz mümkün. Kediler eğer size aitse onlara kendi alanlarını yaratarak (kumlarını ve mama kaplarını ayırmak gibi) aralarındaki bölge kavgasını minimuma düşürebilirsiniz.

Unutmamalıyız ki kediler bazı durumlarda oyun oynamak için, sosyalleşmek için, sıralarını belirlemek için de kavga edebilmektedirler. Kediler arasındaki kavgalar her zaman tırmalama, ısırma, tüy kabartma gibi saldırgan davranışlar nedeniyle olmamaktadır.

Kavga Eden Kedileri Nasıl Ayırabiliriz?

Size zarar gelmemesi için önceliğiniz kendinizi korumak olmalıdır. Kavga esnasında onlara dokunmaktan çekinmelisiniz çünkü kavga eden kedi sizin kediniz bile olsa o an onu tanıyamayabilirsiniz. Onları ayırmak için daha temastan uzak bir yöntem denemelisiniz. Dikkatlerini dağıtacak ama onlara zarar vermeyecek her türlü durumu deneyebilirsiniz. Onları ayırdıktan sonra rahatlamalarını sağlamalı ve ayrı ayrı teselli etmelisiniz. Kedilerinizin kendi aralarında bu kavga durumunu halledebileceklerini düşünüyorsanız, yanılıyorsunuz. Maalesef kendi aralarında halletmeli pekte mümkün değildir. Kavganın sebebini öğrenip en sağlıklı yoldan üçüncü kişi olarak müdahale etmeniz en doğrusu olacaktır. Peki bu yöntemler nelerdir?

Bağırmayı Deneyebilirsiniz;

Yüksek sesle kavga ettikleri alana yakın bir konumdan onlara bağırmak ayırma yöntemleri arasında başlarda gelmektedir. Bağırmanıza ek olarak ayağınızı yere vurmayı ve el çırpmayı deneyebilirsiniz. Kedilerinizin dikkatini çekecek her türlü yüksek sesi çıkarabilirsiniz. Dikkatlerini çekmeyi başardığınızda kedilerin birbirinden ayrıldığını gözlemleyeceksiniz.

Kavga Bölgesine Eşya Atmak Etkili Olabilir;

Bu hareketi kedilerinize zarar gelmemesine dikkat ederek yapmanızı öneriyoruz. Onlara gelecek şekilde değil de daha kavga alanının yakınına bir alana atmanızı tavsiye ederiz. Çevrelerine duyarlı olan kedilerin dikkatini bu hareketle, hızlı bir şekilde çekmeniz mümkün. Ancak kedilerin eşyayı sizin attığınızın fark etmemesi gerekiyor, eğer fark ederlerse dikkatlerini çekmeniz pekte mümkün olmayabilir.

Su Püskürtmek;

Kedilerin sudan nefret ettiği konusuna hepimiz hemfikiriz. Kavga eden kedileri ayırmak için su püskürtmek onlar için kavgadan daha dikkat çekici bir olay olacaktır ve muhtemelen suyu püskürtmenizle kavgayı bırakmaları eşzamanlı olacaktır. Hatta daha öncesinde bu yöntemi denediyseniz hortumu veya sprey şişesini gördükleri an kavgayı terk etmeleri de mümkündür.

Üstlerine Örtü Kapatmak;

Evde veya dışarda kavga eden kedilerin üstüne örtü örtmek ani değişen ortamdan dolayı odakları dağılacaktır ve kavgayı bıraktırabilir. Tabii ki üzerlerine kapatacağınız örtü hafif bir örtü olmalıdır. Örtüyü kapattığınızda kedilerin farklı yönlere gittiğini göreceksiniz.