Kedilerde de tıpkı insanlarda olduğu gibi yüksek ateş sorunları görülebiliyor. Kedilerde ateş insanlarda ve diğer canlılarda olduğu gibi vücut ısısının normalden fazla ve tehlikeli seviyelerde olmasından kaynaklanmaktadır. Birçok farklı nedene bağlı olarak kedilerde ateş görülebilir.

Kedilerde ateşe neden olan etkenlerin başında şunlar yer almaktadır:

• Bakteriyel, viral veya paraziter enfeksiyon sorunları,
  • Kalp, karaciğer, böbrek gibi başka hastalıklara sahip olması,
  • Kullanılan bazı ilaçların yan etkileri,
  • İltihaplar,
  • Dehidrasyon,
  • Organ yetmezlikleri,
  • Yabancı cisimlerin irritasyonları,
  • Çeşitli travmalardan kaynaklı olarak vb.

Kedilerde ateşin en yaygın nedeni virüs ve bakteri gibi unsurların neden olduğu hastalıklardır. Kedilerde ortaya çıkan ateşin tedavi edilmesinde altında yatan nedenin doğru belirlenmesi gerekmektedir. İlk olarak ateşin düşürülmesine yönelik tedavi uygulanır. Sonrasında veteriner hakim tarafından önerilecek çeşitli ilaç tedavilerine başvurulur. Sıvı tedavisine de başvurulabilir.

Kedinin Ateşi Nasıl Düşürülür?

Kedinin ateşini düşürmek için birçok farklı yöntem uygulanabilir. Ancak ilk olarak kedinin neden ateşlendiğini bulmak ve ateşe neden olan hastalığın tedavisine odaklanmak gerekiyor. Kedinin ateşini düşürmek için mutlaka veteriner hekim kontrolünde ateş düşürücü antiviral ve antibiyotik ilaçlar kullanılmalıdır.

Evde kedi ateşi düşürme işlemlerinde ise başvurulabilecek pratik bazı doğal yöntemler ise şunlardır:

• Vücut sıcaklığını düşürmeye yönelik ılık suyla ıslatılmış bir bezin kedinin tüm vücuduna uygulanması,
  • Su içme alışkanlığının gözlemlenerek su tüketiminin artırılması,
  • Veteriner gözetiminde ilaç tedavilerinin uygulanması vb.

Kedilerde ateşlenme sorunlarının ortaya çıkmasının ardından ilk müdahalenin yapılmasının ardından mutlaka veteriner hekime başvurulması gerekiyor.

Ateşi olan kedi nasıl anlaşılır

Kedinin Ateşi Nasıl Anlaşılır?

Kedinin ateşlendiğini anlamak için bazı belirtilerin takip edilmesi gerekiyor. Bu belirtiler arasında tahmin edileceği üzere ilk sırada kedinin normalden daha yüksek vücut sıcaklığına sahip olduğunun gözlemlenmesi olacaktır. Kedilerde ateş belirtileri arasında kısaca şunlar yer alır:

• Ağız, kulak ve patilerin normalden daha sıcak hissedilmesi,
  • Halsizlik ve iştah kaybı,
  • Burun akıntısıyla beraber öksürük şikayetlerinin artması,
  • Titreme,
  • Solunum hızında artış,
  • Genel ruh halinde huzursuzluk vb.

Kedilerde ateş belirtilerinden şüphelendiğiniz ilk andan itibaren en yakın veteriner kliniğine başvurmanız önerilir. İlk başta kedinin ateşini düşürmeye yönelik evde bazı yöntemler ile önlem alabilir ve en erken sürede veteriner hekime başvurulması gerekecektir.

Kedi Ateşi Kaç Olmalı?

Kediler insanlardan farklı olarak daha yüksek bir normal vücut sıcaklığına sahiptir. Kedilerin normal vücut ısıları genelde 38 °C ile 39,5 °C arasında değişmektedir. Bu değerler genelde normal kabul edilir. Ancak kedilerin daha yüksek bir vücut ısısının ölçülmesi halinde mutlaka önlem alınması gerekiyor.

Kedilerde ateşin daha yüksek değerlerde ölçülmesi halinde hemen müdahale gerekebilir. Kedilerde ateş düşürücü ilaçlar kullanmadan önce mutlaka uzman bir veteriner hekime başvurulması ise şarttır. Kedilerde ateşe neden olan unsurlar arasında birçok tehlikeli hastalık olabileceği için mutlaka ateşe neden olan hastalığın tespiti gerekecektir.

Kedilerin normal ateşi kaç derecedir

Ateşi Olan Kediye Ne İyi Gelir?

Yüksek ateşe sahip kediler için bazı önlemler uygulanmalıdır. Bu önlemler arasında ilk sırada ılık bir su ile ıslatılmış temiz bezin kediye uygulanarak ateşinin düşürülmesi olacaktır. Ancak çoğu kedi böyle bir şeyi kabul etmeyeceği için kedinizin zemini fayans ve daha serin olan bir odaya koyulması faydalı olabilir. Spreyle ıslatarak ve nemli bir bez ile silerek de ateşinin düşmesi sağlanabilir.

Kedilerde ateş sorunlarına karşı çözümleri bazen kediler reddeder. Bu tür durumlarda elinizi ıslatarak da ateşinin düşmesi için doğrudan kedinizi okşamanız mümkündür. Ancak kesin çözüm için ilaç tedavilerine ihtiyaç duyulacaktır. Kedinizin ateşlendiğini fark ettiğiniz zaman saat fark etmeksizin 7/24 veteriner kliniğine gidebilir ve kontrol ettirmelisiniz.