Kedilerde kaşıntının birçok sebebi olabilir. Kedilerde kaşıntı ayrıca sadece hastalıklara bağlı bir unsur da olmayabilir. Normal şartlar altında kediler birçok nedene bağlı olarak kendilerini kaşır ve yalayarak temizlerler. Ancak normalden fazla bu davranış görülüyor ve beraberinde farklı belirtiler de ortaya çıkıyorsa bu durumda tedavi edici yöntemlere başvurulması gerekecektir.

Kedilerde kaşıntıya neden olabilecek birçok faktör bulunmaktadır. Bu faktörler arasında yaygın olarak şunlar ilk sırada sayılabilir:

• Gıda, polen, toz, atopik veya temas alerjileri,
  • Mantar gibi enfeksiyonlar,
  • Bakteriyel diğer enfeksiyonlar,
  • Parazitler,
  • Dermatit,
  • Çevresel faktörler,
  • Diğer cilt rahatsızlıkları vb.

Kedilerde kaşıntıya neden olan unsurların bulunması ve erken dönemde tedavi edilmesi son derece önemlidir. Normalden fazla kaşından kediler için alternatif birçok tedavi yöntemine başvurulabilir.

kedi-deri-kasintisina-ne-iyi-gelir

Kedilerde Diş Kaşıntısı Neden Olur?

Kedilerde vücut kaşıntısının yanı sıra diş kaşıntıları da görülebilen bir rahatsızlıktır. Bunu anlamak zor olsa da kediniziniz davranışlarını inceleyerek dişlerini kaşındığını fark edebilirsiniz. Genelde kedilerde diş kaşıntısının temel nedeni diş eti sorunlarından kaynaklanmaktadır. Ayrıca diş ağrısı nedeniyle de ortaya çıkabilmektedir. Diş taşları, diş eti iltihapları ve diş çürükleri gibi durumlarda kedinin ağzında rahatsızlık ve kaşıntılara yol açabilir.

Kedilerde diş kaşıntısının başlıca belirtisi ise devamlı ısırma eğilimi içinde olmasıdır. Kedilerde kaşıntı ve yara problemlerinin birlikte görülmesi halinde mutlaka en kısa sürede tedavi edici yöntemlere başvurulması gerekiyor. Doğru bir tedavi yöntemi uygulanmazsa ilerleyen dönemde çok daha ciddi sorunların ortaya çıkması mümkündür.

Kedim Çok Kaşınıyor Ne Yapmalıyım?

Kedilerde normalden fazla bir kaşıntı görülmesi halinde cilt enfeksiyonlarından ve parazit gibi unsurlardan şüphelenmek mümkündür. Ayrıca bazı alerjik etkenler de kedilerde kaşıntıların artmasına neden olabilir. Kediniz eğer çok fazla kaşınıyorsa veteriner hekim tavsiyesi ile bir kedi kaşıntı giderici sprey kullanılması mümkündür.

Kedilerde kaşıntı sorunlarının birçok nedene bağlı olarak gelişmesi mümkündür. Bu nedenle her kaşıntı türüne karşı aynı tedavi edici yöntemler uygulanmaz. Doğru bir tedavi için kedinin muayene edilmesi ve hangi nedene bağlı olarak kaşıntı problemi yaşadığının tespit edilmesi gerekiyor.

Kedi Deri Kaşıntısına Ne İyi Gelir?

Kedilerde deri kaşıntısına karşı öncelikle parazit kontörlü ve veteriner muayenesi yapılması gerekmektedir. Öte yandan temizlik ve bakımları da kaşıntı sorunlarının azalmasına yardımcı olabilmektedir. Kedilerde deri kaşıntısına iyi gelen tedaviler ve uygulamalar ise kısaca şunlardır:

• Veteriner tarafından önerilecek topikal tedaviler,
  • Gıda alerjisine karşı uygun diyet programlarının belirlenmesi,
  • Kaşıntı önleyici şampuan ve diğer bakım ürünleri,
  • Kaşıntının nedenine göre uygulanacak ilaç tedavileri vb.

Kediler her ne kadar temiz hayvanlar olsalar da belirli aralıklarla yıkanmaları ya da en azından silinmeleri gerekiyor. Kedi kaşıntı ilacı gibi tedavilere başvurmadan önce ortamın ve kedinin temizlenmesi ve hijyen kalitesinin artırılması önerilmektedir.

kedimin-pireli-oldugunu-nasil-anlarim

Kedimin Pireli Olduğunu Nasıl Anlarım?

Kedilerde pire olduğunu anlamanın en kolay yolu kedinin sürekli kaşınıyor olmasıdır. Pireye sahip kedilerde devamlı bir kaşıntı isteği oluşur. Ayrıca kedileri sık sık taramak da bir çözümdür. Tarama sırasında cildinde pire olup olmadığını anlamanız mümkündür. Eğer kedide pire alerjisi varsa kırmızı ve ağrılı bölgeler de oluşacaktır. Kedim kaşınıyor tüyleri dökülüyor diyen kişiler pireler başta olmak üzere birçok sorundan şüphelenebilir.

Kedilerde kaşıntı doğrudan pireler ile ilgili değildir. Ancak pireler de önemli bir etkendir. Bu tür parazitlere karşı da kedilerin aşılanması gerekir. Sık kaşınma, tüy dökme, küçük siyah noktaların görülmesi kedilerde pire olduğunu gösteren en temel işaretler arasında yer almaktadır.

Pireden ve normal dışı kaşıntılardan şüphelenmeye başladıysanız, zaman fark etmeksizin 7/24 veteriner ile iletişime geçerek bilgi alabilirsiniz. Teşhis tedavi yöntemleri ile hızlı bir şekilde tedavi sağlanabilir.