Köpeklerde kaşıntı refleksi birçok farklı nedene bağlı olarak ortaya çıkmaktadır. Köpeklerde kaşıntı sorunlarının temel nedenleri arasında uyuz her zaman ilk akla gelen olsa da tek başına bu nedene bağlı değildir. Köpeklerde kaşıntıya neden olan unsurlara göre uygun tedavi yöntemlerinin uygulanması ise önemlidir.

Köpeklerde kaşıntıya neden olan faktörlerden bazıları ise şunlardır:

• Uyuz,
  • Pire, keneler ve bitler gibi diğer parazitler,
  • Dermatolojik çeşitli cilt sorunları,
  • Alerjiler,
  • Çevresel faktörleri
  • Mantar ve sebase bez sorunları vb.

Köpeklerin eğer bakımları ihmal edilir ve hijyenik bir ortam sağlanmazsa da kaşıntı şikayetleri daha fazla artacaktır. Köpeklerde kaşıntısının önlenmesi için uygun tedavi yöntemlerine başvurulması gerekecektir.

Köpeklerde Uyuz Belirtileri

Kaşınan köpekleri gören herkesin ilk aklına uyuz gelse de her kaşınan köpek uyuz değildir. Uyuz, bir tür cilt paraziti olan sarcoptes scabie’nin neden olduğu bir enfeksiyon türüdür. Uyuzun belirtileri arasında kaşıntı önemli bir göstergedir. Uyuz köpekten köpeğe veya köpekte insana bulaşabilecek bir rahatsızlık olması nedeniyle tehlikeli sonuçlar doğurabilir.

Köpeklerde ortaya çıkan uyuzun başlıca belirtileri ise kısaca şunlardır:

• Köpeklerde özellikle kulakları, yüzü, karın bölgesi ve kuyruk ucunun şiddetli kaşınması,
  • Kaşınan bölgelerde tüylerin dökülmeye başlaması,
  • Ciltte kızarıklık, döküntü ve yaralar vb.

Şiddetli kaşıntıya ek olarak kırmızı lezyonlar ve kabarcıklar uyuzun en önemli belirtisidir. Ayrıca cildin altında görülebilen küçük tüneller de köpeklerde uyuz belirtisi olarak ortaya çıkan belirtiler arasında yer almaktadır. Köpeklerde kaşıntı ve kızarıklık birlikte görülüyor ve kaşıntı çok şiddetli seyrediyorsa uyuz belirtisi olabilir.

kopeklerde-uyuz-belirtileri

Köpeklerde Uyuz Tedavisi

Köpeklerde en tehlikeli ve insanlara da bulaşabilecek kaşıntı problemlerinin başında uyuz ilk sırada yer almaktadır. Bu nedenle uyuzun en kısa sürede tedavi edilmesi ve gerekli tüm önlemlerin alınması gerekiyor. Uyuz tedavisi genelde veteriner kontörlünde yapılan birkaç aşmaya tabidir. Köpeklerde uyuz teşhisi konulmadan herhangi bir tedavi yöntemine başvurulmamalıdır.

Köpek kaşıntısına doğal yöntemler uyuz tanısı koyulan köpeklerde istenmeyen sorunlara yol açabileceği için sadece veteriner hekim önerisine göre tedavi uygulanmalıdır. Köpeklerde uyuz tedavisinde ilk tercih edilen yöntem parazit ilaçlarıdır. Bu ilaçların dışında çevresel faktörleri ortadan kaldırmak için yaşam alanlarının temizlenmesi ve dezenfekte edilmesi gerekiyor. Ayrıca temas kontrolü çok önemlidir. Köpeğinizde uyuz varsa kesinlikle temas etmemeniz önerilir.

Köpeğim Çok Kaşınıyor Ne Yapmalıyım?

Köpeğiniz eğer normalden çok daha fazla ve şiddetli şekilde kaşınıyorsa hemen bir uzman veteriner hekime gitmeniz gerekiyor. Veteriner muayenesi sonrasında uyuz teşhisi veya diğer hastalıklar için teşhis konulabilir. Kaşıntıya neden olan unsura göre doğru bir tedavi süreci ile ilerlemek gerekiyor.

Köpeklerde kaşıntı giderici ilaç ya da diğer tedaviler dışında onların yaşam alanlarını da temizlemeniz ve hijyenik hale getirmeniz gerekecektir. Eğer köpeğinizde çok fazla kaşıntı varsa veteriner tarafından verilen ilaçları düzenli kullanmanız ve köpeğin aşılarını kesinlikle ihmal etmemeniz gerekir.

kopegim-cok-kasiniyor

Köpeklerde Kaşıntı ve Tüy Dökmesi Tedavisi

Köpeklerde kaşıntıyla birlikte tüy dökme sorunları da oluşabilir. Genelde cilt enfeksiyonları ve uyuz gibi sorunlarda kaşıntı bölgesinde tüyler de daha sık dökülmektedir. Köpeklerde kaşıntı ve tüy dökülmesi tedavisi için öncelikle hastalık teşhisinin doğru konulması şarttır.

Antiparazit ilaçlar, dermatolojik tedaviler ve diğer ilaç tedavileri sıklıkla kullanılmaktadır. Temizlik ve bakım önerileri de önemlidir. Köpeklerde kaşıntı zaman zaman yanlış şampuan ve temizlik ürünleri tercihlerine bağlı olarak ortaya çıkabilir. Bu nedenle köpeğin bakımlarını yaparken mutlaka doğru metotlar uygulanmalıdır. Köpeğinizin çok fazla kaşınması halinde mutlaka veteriner ile iletişime geçmeniz önerilmektedir. Herhangi bir saatte 7/24 veteriner hizmeti sayesinde köpek dostunuza tedavi bulabilirsiniz.