Kedi yıkanır mı sorusu, kedi sahibi olan her kişinin merak ettiği bir sorudur. Kedilerin suyu sevmediği herkes tarafından bilinen bir gerçektir ve kendi kendini dilleri yardımıyla temizleyen kediler nadir olarak yıkanmaya ihtiyaç duymaktadır. Köpeklerin aksine kendilerini temiz tutan bu canlıların kötü koktuğuna denk gelmek ise oldukça düşük bir ihtimaldir.

Kediler, aşırı bir derecede ihtiyaçları yoksa yıkanmamalıdır. Steril bir dile sahip olduklarından dolayı, kendilerini yalayarak temizlemektedirler. Ancak tüylerinde dilleri ile temizleyemeyeceği yapışkan bir madde varsa, bu durumda kedi banyosu yaptırılabilmektedir. Böyle bir durumda ise kedinizin deri yapısına uygun olan temizlik ürünlerini kullanmanız gerekmektedir. Kedinizde herhangi bir rahatsızlık olması durumunda ise zaman fark etmeksizin 7/24 veterinerine götürerek uygun görülen ilaçlı losyonlarla kedinizi yıkayabilirsiniz. Fakat yine de gerekmediği durumlarda kedilerin yıkanması tavsiye edilmemektedir.

Kedilerin Yıkanmamasının Nedenleri:

• Dillerinde kendilerini temizlemesini sağlayan papillalar vardır.
  • Sudan hoşlanmazlar.
  • Yıkanmaları travmatik bir deneyim yaşamalarına neden olmaktadır.
  • Tüyleri sık ve ince olduğu için kurutmak çok zordur. Korktukları için kurutma makinesiyle kurutulamayacağından dolayı havluyla kurutmak da tüylerinin diplerinin ıslak kalmasına sebep olmaktadır.
  • Tüylerinin altında koruyucu bir yağ tabakası olması sebebiyle her yıkanmada bu tabaka zarar görmektedir ve bunun sonucunda cilt hastalıklarına yakalanma riskleri artmaktadır.

kediler yıkanır mı?

Kediler Nasıl Yıkanır?

İhtiyaçları olduğu doğrultuda yıkanabilen kediler, bu aşamada kediler nasıl yıkanır sorusunu karşınıza çıkarmaktadır. Bunun için ilk olarak banyo ortamının ılık ve yıkanacağı suyun da ılık olduğundan emin olmanız gerekmektedir. Sonrasında tüylerini ılık su ile yavaş bir şekilde ovalayarak suya alıştırmalısınız. Tüylerinin ıslanmasından sonra ise kediniz için özel olan şampuanı kullanarak tüylerini ovalamalısınız. Bu aşamada ağzı ve burnuna şampuanın girmemesine dikkat etmelisiniz. Kedi yıkanması konusundaki bir diğer önemli nokta ise bu işlemin zorla yaptırılmamasıdır.

Unutmayın ki kedilerde tüy bakımı oldukça önemlidir. Kedilerin tüyleri onların zırhları gibidir ve parazit gibi ciddi hastalıklardan korumaktadır.

Kedi Yıkarken Nelere Dikkat Edilmeli?

Kedi yıkarken dikkat edilecekler konusunun ilk aşaması yıkamadan önce kedinizi hazırlamaktır. Bunun için kedinizin sizi tırmalamaması adına tırnaklarının kesilmesi gerekmektedir. Fakat bu işlemi banyo yaptırmadan birkaç gün önce yapmalısınız aksi takdirde kediniz daha çok strese girecektir. Ayrıca kedinizi rahatlatmak için onu taramalısınız. Bu işlem aynı zamanda tüylerindeki düğümlerin açılmasına da neden olmaktadır. Üçüncü bir önemli nokta ise kedinize uygun şampuan bulmaktır. Bulunmaması halinde ise normal şampuan ile yıkamamanız gerekmektedir. Küvetten kaçabilme ihtimalini göz önünde bulundurarak banyoda bulunan tehlikeli eşyaları da kaldırmalısınız. Kendini güvende hissettikten sonra ise kedi yıkamak daha güvenli ve kolay bir hale gelecektir.

Sevgili dostlarımızın temizlik konusunda profesyonel olmalarının yanında biz de üzerimize düşeni yaparak onların daha rahat bir hayat yaşamalarını sağlayabiliriz. Yukarıda anlattıklarımız tamamen onların sağlığı ve iyiliği için. Diğer sağlık konularından biri olan ağız ve diş sağlığı gibi farklı durumlarda da profesyonel yardım almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.