Kedilerde tüy matlaşması birçok kedi sahibini endişelendiren durumlar arasında yer alıyor. Günümüzde evlerimizde bizlere eşlik eden dostlarımızdan olan kedilere uygun yaşam alanı sunmak ve bakımlarını doğru şekilde yapmak önemlidir. Hayatımıza renk katan evcil dostlarımızın bakımını yaparken onların sağlığı için gereken tüm detaylara dikkat edilmesi gerekmektedir.

Kedi tüylerinin canlı ve parlak bir görünüme sahip olması için ilk olarak mama tercihlerinin doğru yapılması gerekecektir. Diğer yandan temizlik rutinleri ve diğer bakım önerilerine de uyulmalıdır. Kedi tüy bakımı için şu tür uygulamalara başvurulabilir:

• Düzenli olarak uygun taraklar ile tüyler taranmalıdır.
  • Özellikle çok uzun tüylere sahip kedilerin zaman zaman uygun şekilde tıraş edilmeleri gerekebilir.
  • Kedinizin genel sağlığı ve tüy sağlığı için kaliteli mama tercih edilmelidir.

Kedinizin daha sağlıklı ve güzel tüylere sahip olması için kedilerde tüy bakımı için uzman önerilerine dikkat etmeniz önemlidir. Aşılarının tam olması, mama tercihi ve bakım önerilerine uyulması son derece önemlidir.

Kedi Tüyünü En İyi Ne Temizler?

Kedi tüy bakım spreyi kullananlar kedileri için en doğru ürünü tercih ederek bu uygulamalardan memnun kaldıklarını çok sık dile getirmektedir. Tüy bakım spreyi, deri ve tüylerin bakımlı, parlak ve daha canlı durmasını sağlayan etkili bir ürün olarak tercih edilmektedir. Ayrıca bu tür ürünler kedi tüylerinin dökülmesini de engelleyen bir yöntem olarak da tercih edilebilir. Kötü kokulardan kedinizin arınması için de bu tür kedi bakım ürünlerini kullanabilirsiniz. Kedilerin tüylerini düzenli bir şekilde taramak kedilerin tüylerini ciddi şekilde temizlemenin yollarından biridir.

Kediler bilindiği üzere suyu sevmeyen canlılardır. Bu nedenle kedinizi yıkayarak temizlemek iyi bir seçenek olmayabilir. Özel kedi tüy bakım spreyi, taraklar ve diğer bakım ürünleri kedinizin çok daha rahat bir şekilde tüy bakımını yapmanız mümkündür. Kedi bakım ürünlerini tercih etmeden önce kedinizin sağlığı ile uygun olmasına özen göstermeniz gerekecektir.

kedilerde-tuy-bakimi

Kedilerin Tüy Dökmemesi İçin Ne Yapılmalı?

Kedimin tüyleri parlak değil ve çok fazla tüy döküyor gibi şikayetleri olan kedi sahiplerinin birçok farklı yönteme başvurması gerekebilir. Kedilerde tüy dökümü mevsimlere bağlı olarak doğal bir süreç içinde gerçekleşebilir. Kedilerde tüy dökme olayı oldukça normaldir. Kedilerin tüylerinin sağlıklı kalması için kedilerin tüyleri dökülmektedir. Ancak normalden çok daha fazla tüy dökülmesi bazı rahatsızlıklara da işaret ediyor olabilir. Bu nedenle çok tüy döken kedilerin herhangi bir sağlık sorununa sahip olup olmadığının belirlenmesi için veteriner hekime danışılması gerekecektir. Kedilerde tüy bakımı için mama tercihinden bakım ürünlerine kadar birçok etken yer almaktadır.

Kedilerin tüy dökmesini azaltmak için şunlar yapılabilir:

• Kedilerin tüylerini düzenli tarayarak tüy dökülmesini azaltabilirsiniz.
  • Sağlıklı beslenme kedilerin tüylerini doğrudan etkilemektedir.
  • Kedilerinizin su tüketimine dikkatli bir şekilde takip ediniz. Kediniz gereğinden az su tüketiyorsa tüy dökümü artabilir.
  • Kedilerin stres seviyelerini azaltarak, tüy dökmesini oldukça azaltabilirsiniz.
  • Düzenli veteriner kontrollerini sağlayarak kedilerin hastalık durumunda hızlı şekilde öğrenebilirsiniz. Bu durum kedilerinizin tüy dökülmesine doğrudan etkisi olmasa bile, kedilerinizin sağlıklı olması kedilerinizin tüylerinin de sağlıklı olması demektir.

kedilerin-tuyu-neden-dokulur

Kedi Tüylerinin Sağlıklı Olması İçin Nelere Dikkat Edilmelidir?

Kedi tüyleri için vitamin içeriğine sahip mamalar tercih edilebilir, kedilerin daha sağlıklı ve parlak tüylere sahip olmasını sağlayabilirsiniz. Her canlıda olduğu gibi kedilerin de tükettikleri besinler genel sağlıklarında etkilidir. Hem genel sağlıklarının korunması hem de daha sağlıklı ve güzel tüylere sahip olmaları için kedinize uygun kaliteli mamaları seçmelisiniz.

Tüy sağlığında önemli bir katkı sunan mamalar özel içerikleri ile dikkat çekmektedir. Bu kapsamda tercih edeceğiniz mamaların kedinizin yaşı, cinsi ve ihtiyaçlarına göre seçilmesi son derece önemlidir. Ayrıca özel kedi tarakları ile kedinizi düzenli olarak tarayarak daha sağlıklı olmalarını sağlamanız mümkündür.

Aynı zamanda kedilerin sağlıklı tüylere sahip olabilmesi için şunları da yapabilirsiniz:

• Düzenli tarama ve fırçalama.
  • Doğru beslenme.
  • Yeterli su tüketimi.
  • Egzersizler.
  • Düzenli veteriner kontrolleri.
  • Parazitlerden koruma.
  • Stresi azaltma.

Kedilerde Tüy Bakımı Yapılmazsa Ne Olur?

Kedilerin tüy bakımı yapılmazsa hem mutsuzluk, hem de sağlıksızlık olarak kedilerinize geri dönecektir. Tüy bakımları yapılmayan kedilerde:

1. Tüy topaklanması.
  2. Tüy dökümü.
  3. Deri problemleri.
  4. Tüy yutma.

Kedilerde tüylerin parlak olması için mama tercihlerine dikkat edilmez ve diğer bakım önerilerine uyulmazsa farklı tür sağlık sorunları ortaya çıkabilir. Kedinizin tüyü daha mat bir görünüme sahip olmasının yanı sıra tüyleri güçsüzleşecektir. Dış parazit sorunları ve tüy yumağından kaynaklı sindirim problemleri de kedilerde tüy bakımı yapılmadığında ortaya çıkan sorunlar arasında yer alıyor.

Dış parazit problemlerini giderebileceğinizi unutmayın. Şüpheniz varsa 7/24 veteriner kliniklerine götürerek kedinizin sağlığını kontrol ettirebilirsiniz.