Kediler farklı kokulara farklı tepkiler verebilmektedirler. Kediler hassas sinüsleri sebebiyle keskin ve ağır kokulardan hoşnut olmazlar. İnsanların sevdiği parfümler kimi zaman kedileri rahatsız edebilmektedir. Nane, limon, portakal gibi keskin kokular da kedileri rahatsız edebilir. Bu durumlar her kedinin kişisel özelliklerine göre değişebilmektedir, kedinizi gözlemleyerek tepkilerinden kararlar verebilirsiniz.

Kedilerin hoşuna gitmeyen kokular aşağıda yer alır. Kedilerin sevmediği kokular onların istenmeyen ortamlardan da uzak durmasına yardımcı olur:

• Lavanta: Lavantaların kendilerine özgü kokusu kedileri rahatsız eder. Bu nedenle özellikle bahçıvanlar kedileri uzak tutmak için bu kokulardan yardım alır.
  • Sardunya özü: Sardunya özü yalnızca kediler için zararlı bir koku ortaya çıkarmaz. Buna ek olarak kedilerin sağlığına da zarar verir. Kediler bu bitkiyi yanlışlık ile yutar ise dermatit ya da aşırı tükürük salgısına neden olabilir.
  • Muz: Kediler muz yemeyi genel olarak sever. Ancak muzun kokusu onlar için sevilmeyen türdendir.
  • Hardal: Hardal ve köri gibi ürünlerin yoğun kokusu kedilerin midesini bulandırır.

Kediler Sevmediği Kokular ve Uzaklaştırmanın Yolları Nelerdir?

Kedilerin kötü kokular ile uzaklaştırılması için farklı yöntemler mevcuttur. Bu yöntemlerin birinde esansiyel yağ bulunur. Bu yağın bir şişeye ya da cam spreye konulması sonucu kediler için kovucu bir ürün hazırlanabilir.

Çözelti için 2 damla lavanta yağından yararlanılabilir. Kediler gerek lavantaya gerekse de turunçgillere karşı bir hassasiyet taşır. Bu neden ile limon, portakal ya da lavantanın yağları uzaklaştırmak için kullanılabilir. Kovucunun uzun süre kullanılabilmesi için cam şişe olmasına dikkat edilmesi gerekir.

kedilerin-sevdigi-kokular

Kediler Hangi Kokuyu Sever?

Kedilerin hoşuna giden kokular aşağıda yer alır. Kedilerin sevmediği kokular kadar sevdiği kokular da vardır. Kedilerin sevdikleri kokulardan yararlanılarak onlara eğitim verilebilir:

• Kedi otu: Bu otun kokusu kediler için cezbedicidir. İnsanlar bu otu kokladıklarında onlara sıradan gelir. Ancak kediler bu otun hem kokusunu hem de tadını çok sever. Kediler bu ottan yediklerinde gevşerler ve sakinleşirler. Bu nedenle kedi otu kedi bakım ürünleri arasında yer alır.
  • Kedi nanesi: Diğer ismi catnip olan kedi nanesi, evde kolay bir şekilde yetiştirilebilir. Kediler bu ota da aşırı ilgi gösterir. Kedileri canlandıran bu ot farklı şekillerde kullanılabilir.
  • Zeytin: Zeytin dalının ya da zeytinin kokusu kedilerin hoşuna gider. Bunun nedeni zeytinin kedi nanesi ile benzer şekilde kokmasıdır. Özellikle yeşil zeytin kediler için güzel kokar. Bu nedenle üzerlerinde bir gevşeme etkisi yaratabilir.

Kedilerin Sevdiği Koku Spreyi Var Mıdır?

Kedilerin sevdiği koku spreyi, kedilerin doğal salgılarından biri olan feromonlar bulunmaktadır. Feromonlar kedilerin iletişim kurmasını ve kendilerini güvende hissetmelerine yardımcı olur. Kedilerin rahatlaması için piyasada bulunan spreylerde feromon bazları olup olmadığına dikkat etmelisiniz. Tabiki her kedi diğer kokularda da olduğu gibi kişilik özelliklerine göre bu koku olucağına kesin değildir.

Kedilerin hoşuna giden spreyler piyasada farklı çeşitlerde mevcuttur. Bu spreyler kullanılarak kedilerin oturması ya da yatması gereken yerler öğretilebilir. Kedi yatağı ve kedi tırmalama tahtası üzerinde spreyler kullanılabilir.

kedi-sevdigi-kokular

Kediler Neyi Sevmez?

Kedilerin sevmedikleri kokular yalnızca bitkilerden ibaret değildir. Bu canlılar tuvalet ya da dolu çöp gibi insanları rahatsız eder çeşitli kokulardan da hoşlanmaz. Aşağıda bu kokulara ait detaylar yer alır:

• WC kokusu: Kediler yapıları gereği titiz canlılardır. Bundan kaynaklı olarak kedi kumuna tuvaletlerini yaparlar. Kedi kumunun en önemli özelliği herhangi bir kokuya neden olmamasıdır. Aksi bir durumda kedi, kumundan rahatsız olur ve evin farklı bir kısmına tuvaletini yapar. Bu da hijyenik açıdan istenmeyen bir durumdur.
  • Okaliptüs: Kediler bu kokudan uzak durmaya çalışır. Özellikle bu kokuyu içeren yağ ve temizlik ürünleri kediler için zararlıdır.
  • Çam kokusu: Kediler çam ağacından diğer ağaçlardan daha fazla etkilenir. Bu bitkinin yaprakları ve kokusu onları iter. Bu neden ile çam kokusu özellikle kedi olan evlerden uzak tutulmalıdır.
  • Çöp kutusunun dolması: İçi dolu çöp kutuları kedileri rahatsız eden bir ortam yaratır. Kedilerin sevmediği kokular arasında bulunan çöp kokusu, onların titiz yaklaşımına uymaz. Bu nedenle kedi besleyenlerin çöp kovalarını evlerinin balkonunda tutması önerilir.
  • Kimyasal kokular: Kedileri ve kedilerin burunlarını kimyasal kokulardan kesinlikle uzak tutmalısınız. Kediler için çok zararlı olan kimyasal kokular, hastalıklara yol açabilecektir. Eğer ki kediniz kimyasal veya toksik madde kokladıysa vakit geçmeden 7/24 veterinere götürmenizde fayda vardır.