En sevimli evcil dostlarımızdan olan köpeklerin hamilelik süreçleri sahipleri tarafından yakından takip edilmelidir. Köpeklerin hamilelik süresi ortalama olarak 56 ila 70 gün arasında değişmektedir. Köpeklerin ırkına göre gebelik süreçleri de birbirinden farklı olabilir.

Küçük ırk köpeklerde hamilelik süresi daha kısa olurken, büyük ırk köpeklerde ise hamilelik süreleri daha uzun olabilmektedir. Her ne kadar süreler farklılık gösterse de köpeklerin hamilelik süreci birbiri ile benzerlik gösterir. Köpek dostlarının ilk olarak köpeklerinin hamile olup olmadıklarını doğru şekilde tespit etmesi ve buna göre önlem alması gerekecektir.

Köpekler Kaç Ayda Doğurur?

Köpekleri hamilelik süresi ırklarına göre farklılık gösterse de genelde 56 ila 70 günlük bir süre içinde değişmektedir. Ancak tipik olarak hamilelik süresi 63 gündür. Yaklaşık olarak köpekler 2 – 2,5 aylık bir süre sonunda yavrularını dünyaya getirmektedir.

Ancak bazı küçük ırk köpeklerde bu süreler daha da az olabilir. Çoğu kişi özellikle Toy Poodle hamilelik süresi gibi küçük ırk köpeklerin ne kadar sürede doğum yaptıkları konusunda zaman zaman kafa karışıklıkları yaşayabilmektedir.

Köpeklerde de diğer tüm memeli canlılarda olduğu gibi gebelik süreci birçok riski barındırmaktadır. Bu nedenle ilk olarak köpeğin hamile olup olmadığının doğru şekilde tespit edilmesi ve sonrasında köpeğin sağlıklı koşullarda doğum öncesi ve sonrasında bakımının sağlanması önemlidir. Köpeklerin hamilelik sürecinin doğru yönetilmesi için ilk aşmada sahiplerinin mutlaka ultrason gibi yöntemler ile kesin olarak bu durumu öğrenmeleri tavsiye edilmektedir.

köpekler kaç ayda doğurur

Köpeğin Hamile Olduğu Nasıl Anlaşılır?

Köpeklerde hamilelik belirtileri elbette insanlardan oldukça farklıdır. Köpeklerin hamilelik süresi ve bu süre içinde gösterecekleri belirtiler her köpeğe göre değişebilir. Özellikle evlerinizde baktığınız özel ırklara sahip köpeklerin tüm doğum sürecinin uzman bir veteriner hekim kontrolünde olması köpeğiniz ve dünyaya getireceği yavruları için son derece önemlidir.

Köpeklerin kesin olarak hamile olduğunun anlaşılması için mutlaka ultrason yöntemine başvurulması gerekiyor. Ultrason ya da kan testleri ile kesin olarak tespit edilebilir. Hamile köpek ultrason başta olmak üzere birçok yöntemle teşhis edilebilir. Bu yöntemler ise kısaca şunlardır:

• Ultrason ve kan testleri gibi yöntemler uygulanmalıdır.
  • Fiziki muayene ile memelerde büyüme ve hassasiyet incelenir.
  • Köpeğin davranışı ve fiziksel değişimleri incelenir.

Köpeğin hamile olduğunu kesin olarak anlamanın yolu ultrason ve kan testleridir. Sadece ultrason uygulanarak da kısa sürede teşhis konulabilir.

köpek hamilelik sürecinde ultrasonun önemi

Köpekler Çiftleştikten Sonra Ne Zaman Hamile Kalır?

Köpekler çiftleştikten sonra yaklaşık olarak 48 saat gibi kısa süre içinde hamile kalabilir. Normal şartlar altında erkek bir köpeğin spermleri dişi köpeğin yumurtasını bu süre zarfında dölleyebilmektedir. Ancak köpeklerin çiftleşme zamanı güne ve hatta saatlere göre bile değişebilir.

Dişi köpek, kızgınlık döneminin ilk 48 saati içinde en yüksek hamile kalma şansına sahiptir. Bu nedenle çiftleşme zamanlarının beklenmesi önemlidir. Çiftleşme sonrasında ultrason ve diğer yöntemler ile gebelik takip edilir ve hamile köpeğin doğum belirtileri yakından takip edilmelidir.

Köpeklerde Hamilelik Belirtileri Nelerdir?

Köpeklerde hamilelik belirtileri fiziksel olarak kendini gösterse de bu süreç biraz zaman alacaktır. Bu nedenle kesin olarak hamile köpekleri anlamak için ultrason yöntemine başvurulması bir zorunluluktur. Hamile köpeklerde görülen fiziksel bazı belirtiler ise şunlardır:

• Memelerde büyüme ve hassasiyet,
  • Kilo artışı ve karında şişlik benzeri oluşum,
  • İştah artışı,
  • Yorgunluk ve halsizlik,
  • Normalden daha fazla çişe çıkma isteği vb.

Köpeklerin hamilelik süreci cinsine göre de değişebilir. Bu tür belirtileri fark ettiğiniz ilk andan itibaren mutlaka ultrason ile kesin tanı almanız önerilmektedir. 7/24 veteriner kliniğinden herhangi bir zamanda ultrason çektirebilirsiniz.